رسانه،موسیقی، اخبار تکنولوژی، دانستنی ها، مطالب جالب و خواندنی
۱۰ کشتی تفریحی غول پیکری که هر کسی آرزوی مسافرت با آن ها را دارد

۱۰ کشتی تفریحی غول پیکری که هر کسی آرزوی مسافرت با آن ها را دارد

چه کسیه که از گذروندن دوران تعطیلات خود تو یه کشتی تفریحی بزرگ لذت جنگ؟ به خصوص اگه این کشتی تفریحی بسیار بزرگ، باشکوه و مدرن باشه. امکانات بسیار مدرن، سالنای بازی و مسابقه، منظره های تازه و هزاران ویژگی دوست داشتنی دیگه باعث شده که سفر با کشتی تفریحی یکی از خوشحال کننده و باحال ترین شکلای جور واجور سفرهای تفریحی باشه. بعضی از این کشتیای تفریحی اونقدر بزرگ هستن که در خود سالن اپرا، پارک سرگرمی و استخرهای بسیار بزرگ دارن. در حالی که خیلی از مسافران در کابینای لوکس این کشتیا استراحت می کنن یه سریای دیگه بهتر می دونن بیشتر روی عرشه حضور داشته و از هوای دریا و مناظر خیره کننده اون لذت ببرن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۱۰ فروند از بزرگ ترین و مدرن ترین کشتیای تفریحی که حالا در دریاها هستن آشنا کنیم.

۱- ام اس سی اسپلندیدا- ۳۳۳ متر

کشتی تفریحی «ام اس سی اسپلندیدا» (MSC Splendida) در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و در واقع یه کشتی در درون کشتی دیگه ایه. این کشتی تفریحی بزرگ و قشنگتر می تونه ۳٫۵۰۰ مسافر رو در خود جای داده و مهمانان از مدرن ترین امکانات تفریحی بهره مند هستن. کشتی تفریحی اسپلندیدا با طول تقریبی ۳۳۳ متر، وزنی برابر ۱۳۷٫۹۳۶ تن داشته و دارای یه چشمه آب گرم، یه استخر، یه مرکز سرو نوشیدنی و چندین رستوران بزرگه.

۲- ملوان دریاها- ۳۱۱ متر

کشتی تفریحی «ملوان دریاها» (Mariner of the Seas) در سال ۲۰۰۳ ساخته شده و حدود ۳۱۱ متر طول داره.
این کشتی بسیار مشهور بوده و از کشتیای تفریحی مورد علاقه گردشگران خارجی هستش.
ظرفیت اون بیشتر از ۴٫۵۰۰ مسافر بوده و ۱۴ عرشه داره که باعث می شه وزن این کشتی تفریحی بزرگ به ۱۳۸٫۲۸۹ تن برسه. در سال الان میلادی قراره که این کشتی روزآمد شده و یه مرکز استارباکس و یه سالن مسابقه لیزری همراه با فضایی واسه بانجی جامپینگ و ترامپولین و بسیار دیگه امکانات به اون اضافه شه.

۳- ام اس سی دیواینا- ۳۳۳٫۵ متر

کشتی تفریحی «ام اس سی دیواینا» (MSC Divina) مسافران خود رو به یه سفر خاطره انگیز در دریای کارائیب می بره. این کشتی تفریحی هم به وسیله شرکت کشتی سازی ام اس سی ساخته شده و بعد از اسپلندیدا و فانتاسیا، بهترین کشتی تفریحی ساخت این شرکت مشهوره. وزن این کشتی بیشتر از ۱۴۰٫۰۰۰ تن بوده و دارای ۱۴ عرشه و نزدیک به ۳۳۳٫۵ متر طوله که می تونه بیشتر از ۳٫۵۰۰ مسافر رو داشته باشه.

۴- بریتانیا- ۳۳۰ متر

این کشتی تفریحی یکی از زیباترین کشتی هاییه که در این فهرست اومده. کشتی تفریحی «بریتانیا» هم واسه کودکان و هم بزرگسالان بهترین محمل تفریحی دریایی هستش.
از چشمه آب گرم تا فروشگاه و از سالن تئاتر تا باشگاه ورزشی رو می تونین در این کشتی پیدا کنین. کشتی تفریحی بریتانیا در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و با ۱۴۱٫۰۰۰ تن وزن و نزدیک به ۳۳۰ متر طول می تونه ۳٫۶۰۰ مسافر رو داشته باشه.

۵- فراری نروژی- ۳۲۵٫۵ متر

این کشتی تفریحی که به وسیله یه شرکت خطوط تفریحی دریایی نروژی به آب انداخته شده دارای رستورانای زیاد، نماهای بسیار قشنگتر واسه لذت بردن از اقیانوس و امکانات عجیب دیگه س. هم اینکه کشتی «فراری نروژی» (Norwegian Breakaway) دارای ۳ سالن سینما، پارک آبی و یه مجموعه ورزشی بزرگه. این کشتی در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و با در نظر گرفتن طول بیشتر از ۳۲۵٫۵ متری و وزن ۱۴۶٫۶۶۰ تنی خود می تونه تا ۴٫۰۰۰ مسافر رو داشته باشه.

این مطلب را هم بخوانید :   اگر هر روز دو عدد موز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

۶- رویای جهانی

کشتی «رویای جهانی» (World Dream) دومین کشتی تفریحی بزرگ با این نام تجاریه که دارای یه رستوران بین المللی بسیار قشنگتر و بزرگ و انتخابای زیاد در بخش سرگرمیه. این کشتی بزرگ با ۱۵٫۰۰۰ تن وزن و بیشتر از ۱۹ عرشه می تونه ۳۳۶۵ مسافر رو با خود به سفر ببره. کشتی «رویای جهانی» بیشتر از ۳۰ رستوران و محل سرو نوشیدنی داره که هر یک تم خاص خود رو داره.

۷- آزادی دریاها- ۳۳۹ متر

واسه کسایی که میخوان به مناطق قشنگتر دریای کارائیب سفر کنن مطمئنا بهترین انتخاب کشتی تفریحی «آزادی دریاها» (Freedom of the Seas) میشه که هیچی واسه یه مسافرت خانوادگی خوشحال کننده و باحال کم نداره. این کشتی تفریحی در سال ۲۰۰۶ ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ نوسازی شد و بیشتر از ۴۵۰۰ مسافر رو در خود جای میده.

۸- افسانه نروژی- ۳۲۹٫۵ متر

کشتی تفریحی «افسانه نروژی» (Norwegian Epic) که به وسیله موسسه فورمرز به عنوان بهترین کشتی تفریحی جهان شناخته شده دارای دو سالن تئاتر، یه پارک آبی، چشمه آب گرم، مرکز خرید و یه کافه گاردنه. طول این کشتی نزدیک به ۳۲۹٫۵ متر بوده و دارای ۱۵ عرشه س. این کشتی گنجایش بیشتر از ۴۰۰۰ نفر رو داشته و بیشتر از ۱۵۳٫۰۰۰ تن وزن داره.

۹- شادی دریاها-۳۴۸ متر

کشتی تفریحی «شادی دریاها» (Ovation of the Seas) دارای امکانات عجیب ایه که در خیلی از نمونه های دیگه دیده نمی شه.
از امکانات لازم واسه تجربیات ماجراجویانه تا استخرهای بسیار بزرگ، کلاسای رقص و محل سرو نوشیدنی در درون استخر، این کشتی دارای امکانات عجیب ایه و انتخابای بسیاری در مورد سرو غذا دارین. این کشتی در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و با بیشتر از ۳۴۸ متر طول می تونه با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از ۴۰۰۰ مسافر رو به درون دریا ببره.

۱۰- سمفونی دریاها- ۳۶۲ متر

بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان با گنجایش ۶۶۸۰ نفر دارای امکانات بسیار لوکس و مدرنیه. کشتی «سمفونی دریاها» (Symphony of the Seas) بیشتر از ۲۳۰٫۰۰۰ تن وزن داشته و با ۱۶ عرضه خود می هر بار ۵۴۰۰ مسافر رو به دریا می بره.

سمفونی دریاها: بزرگ ترین و مجهزترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد

۱۰ کشتی نفتکش غول پیکری که تا حالا جهان به چشم دیده

نگاهی نزدیک به کشتی جنگی «یو اس اس کیارسارژ» نیروی دریایی آمریکا

پروژه مرموز و عجیب «هاباکوک»؛ مروری بر داستان کشتی سری بریتانیا که از یخ ساخته شده بود